Horizon Hydrogen Grand Prix 2022 WorldFinal

Katarína Rudincová Novinky, Úspechy žiakov

V dňoch 1. – 6. júna 2022 sme sa  s tímom Kysuckí Strojníci v zložení Andrej Podolák, Dávid Červeník, Miloš Rakovan, Patrik Jakubík, Samuel Kormanec  zúčastnili v holandskom Assene  Majstrovstiev  sveta RC modelov na hybridný pohon s názvom Horizon Hydrogen Grand Prix 2022 World Final. Na majstrovstvá sveta sme sa kvalifikovali po úspešnom reprezentovaní našej školy na Majstrovstvách Slovenskej republiky v tejto súťaži, kde sme v šesťhodinových pretekoch v Bratislave obsadili prvé miesto s náskokom pred druhým tímom o viac ako 60 kôl.

Do Assenu sme odcestovali 1. júna  v poobedňajších hodinách najskôr autobusom z Kysuckého Nového Mesta do Bratislavy, ktorý nám zaplatila firma Schaeffler – náš hlavný sponzor. Z Bratislavy odchádzal zájazdový autobus o 19-tej hodine a po ceste nastupoval ešte český tím v Prahe a nemecký tím v Drážďanoch. Do Assenu sme dorazili v predstihu okolo 11-tej hodiny.  Keďže izby boli pripravené až na druhú poobedňajšiu hodinu, boli nám ponúknuté na recepcii hotela De Bonte Vever  vstupenky do miestneho wellness centra, kde sme si po náročnej,  takmer 20-hodinovej, ceste autobusom skvele oddýchli a zrelaxovali v bazénoch s teplou vodou, saunách a nepohrdli sme ani miestnym toboganom. Takto zrelaxovaní sme potom oddychovali v posteliach super hotela.

Počas úvodného večera  boli predstavené tímy a organizačné zabezpečenie celej akcie.  Oficiálne nás privítal primátor mesta Assen.  Na plánovanej piatkovej exkurzii  mesta  sme sa nezúčastnili, lebo sme si ho pozreli vo štvrtok večer. Piatok sme opäť využili vstup do wellness centra a aj do fitness centra. Oficiálny program začínal 3. júna o 13.30 hodine, kde sme mali na pláne tréningové jazdy a technickú kontrolu modelov.

A prišla sobota, 4. jún, desiata hodina, kedy sa konali hlavné preteky H2GP WF a trvali 6 hodín. V úvode pretekov sme mali drobné technické problémy, lebo  nám organizátor neumožnil použiť vlastné hydrostiky, ktorým sme venovali mnoho času, aby sme zo 100 kusov vyselektovali 25 najlepších a najspoľahlivejších. Tento problém sme spolu s českým a americkým tímom riešili aj večer po pretekoch pri spoločnom posedení vedúcich  a organizátorov a dospeli sme k dohode, že nasledujúci ročník umožnia tímom používať vlastné hydrostiky.

Priebeh pretekov bol tak, ako sme predpokladali, v réžii amerických tímov, ktoré sú technologicky stále o krok pred nami a dokázali dostať váhu modelu na hranicu 1200g. V porovnaní s naším o 400 g  ťažším modelom je to nepomerná výhoda. Postupne sme sa z 10. miesta trpezlivou a úspornou jazdou prepracovali až na miesto piate, ktoré sme aj v konečnom výsledku obhájili z Majstrovstiev sveta H2GP WF 2021 v Moskve. Tri americké tímy obsadili všetky tri bodované miesta, na štvrtom dojazdil tím z Bulharska, ktorý sa aj v Moskve umiestnil pred nami. Naše priateľské české tímy – RC Racing Hubálov a Werk Tím Trinec sa umiestnili hneď za nami na šiestej a siedmej priečke. Dokazuje to vysokú pripravenosť nášho, ale aj českých tímov. Na štart sa postavilo 15 tímov z Nemecka, Belgicka, Švajčiarska, Holandska, USA, Bulharska, Česka a Slovenska. V konkurencii týchto skvelo pripravených tímov sme obstáli najlepšie, ako sa dalo a obhajoba  5. miesta z Moskvy o tom hovorí za všetko. Celý tím odviedol kus skvelej práce a som na nich naozaj hrdý  a to nielen po technickej stránke, ale aj po stránke ľudskej.  Dokázali nadviazať naozaj skvelé priateľstvo a vytvoriť výbornú atmosféru medzi všetkými,  a to je víťazstvo pre mňa osobne najväčšie.

Na pretekoch nás svojou návštevou a prítomnosťou potešil aj riaditeľ spoločnosti Schaeffler Kysuce Ing. Milan Jurky s manželkou, ktorý bol tiež veľkou oporou pre členov tímu, lebo vedúci tímov – team liders nemohli byť prítomní v boxoch a ja osobne som bol evidovaný ako spoluorganizátor.  Spolu s českým kolegom sme zabezpečoval live prenos celého podujatia na youtube.

Celé preteky boli opäť zorganizované na vysokej úrovni. Všetci členovia  tímu „ Kysuckí  Strojníci“  boli spokojní ako s ubytovaním a programom, tak aj s umiestnením v celkovom poradí pretekov.

 

                                                                                           Vedúci tímu Bc. Bohumil Belák